bazarnews

کد خبر: ۶۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
یک عضو جداشده سازمان منافقین:
خدابنده: سازمان همواره وضع مالی‌اش خوب بوده، اما منابع آن پنهان بوده است؛ حتی بالاترین سطوح سازمان هم نمی‌دانستند که این پول‌ها از کجا تامین می‌شود.

گروه بین الملل بازارنیوز: سازمانی زمانی که در کشور عراق بود، اقداماتی در پوشش سازمان‌های خیریه و جمع‌آوری اعانه داشت. با توجه به هزینه‌های بالای سازمان، نقش این خیریه‌ها چه بود و وضعیت مالی فرقه در آلبانی چطور است؟

خدابنده،عضو جداشده از سازمان مجاهدین در پاسخ به این سوال گفت: سازمان همواره وضع مالی‌اش خوب بوده اما منابع آن پنهان بوده است؛ حتی بالاترین سطوح سازمان هم نمی‌دانستند که این پول‌ها از کجا تامین می‌شود.

سازمان در انگلیس خیریه‌ای به نام «ایران ایت» داشت که این خیریه برای خانواده‌های قربانیان اعدام‌ها در ایران کمک جمع می‌کرد. این پول‌ها از طریق صندوق گذاشتن در خیابان‌ها و... جمع‌آوری می‌شد و مقداری نبود که کفاف هزینه‌های سازمان را بدهد. بعدها که این سازمان خیریه دادگاهی شد، مشخص شد که این سازمان ارگانی برای پولشویی بوده است؛ یعنی عربستان وقتی می‌خواست به سازمان کمک کندف به حساب رجوی و سازمان واریز نمی‌کرد و به حساب این خیریه واریز می‌کرد. این خیریه آن پول را به ترکیه یا پاکستان ارسال می‌کرد تا عنوان شود که به دست خانواده‌ها رسیده است و بعد به پاریس برگردانده می‌شد. لذا این خیریه برای گم کردن رد پول‌هایی بود که سازمان دریافت می‌کرد.

سازمان پول‌هایی را هم که به بولتون و دیگران می‌داد تا برایشان سخنرانی کنند را مستقیم نمی‌داد. سازمان، انجمنی همچون ایرانیان مقیم کالیفرنیا درست کرده بود و به حساب آن انجمن پول واریز می‌کرد. انجمن نیز پول را به حساب خیریه‌ای که مرتبط با بولتون بود واریز می‌کرد.

سازمان مسیر پول‌هایی را که دریافت می‌کند و پرداخت می‌کند را از طریق خیریه‌ها لاپوشانی می‌کند. سازمان، ارگان‌های پوششی زیادی دارد. در شبکه‌های اجتماعی هیچ وقت عنوان نمی‌کنند که ما عضو سازمان هستیم بلکه تحت عنوان مثلاً انجمن زنان دموکرات و در پوشش بحث حجاب وارد عمل می‌شوند.

من با برخی از افراد که فریب سازمان را خوردند، صحبت کردم. یکی از آنان آقای جوانی بود که می‌گفت در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای من پیام آمد که ما خبرنگار جذب می‌کنیم. گفتم من دانشجو هستم و ایشان گفت که شما اخبار دانشگاه‌تان را برای ما ارسال کن و ما ماهانه به شما پول می‌دهیم. آن فرد جوان می‌گفت من هم خبرهای غلطی از دانشگاه به او می‌دادم و آن‌ها هم ماهیانه به من پول می‌دادند.

او می‌گفت بعد از یک سال به من گفتند که باید در خصوص این موضوعات برای ما خبر بیاوری. من گفتم نمی‌کنم. آن‌ها گفتند که تو یک سال برای سازمان مجاهدین کار کرده‌ای، اسناد آن را هم داریم. تمامی این اسناد را برای قوه قضائیه ارسال می‌کنیم. آن فرد مجبور می‌شود، هر کاری که آن‌ها می‌گویند انجام بدهد. که البته بعداً خودش را معرفی کرد.

بسیاری از افراد نیز در پوشش کاریابی عضو سازمان شده‌اند. با دیگر جداشدگان هم صحبت کنید، این موضوع را تایید می‌کنند. فردی در ایران خیاط بود که به او گفته بودند اگر در فرانسه کار بکنی، 10 برابر آن درآمد داری. آن فرد به ترکیه می‌رود تا از آنجا او را به فرانسه ببرند. در ترکیه به او می‌گویند تا به سوریه برویم و از آنجا به اروپا برویم اما او را با قطار به عراق می‌برند. در آنجا گذرنامه و تمامی مدارک او را می‌گیرند و به پادگان اشرف می‌برند. فرد درخواست می‌دهد که به ایران بازگردد، اما به او می‌گویند که تو به مقر سازمان آمده‌ای، اسناد آن هم موجود است و اگر برگردی تو را اعدام خواهند کرد. البته فرد پس از یکی دو سال از اشرف فرار کرد و به ایران بازگشت. در مرز دستگیر و سپس آزاد شد.

تسنیم/

برچسب ها: منافقین ، پولشویی ، خیریه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: